Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Žinių visuomenės plėtra Lietuvoje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žinių visuomenės plėtra Lietuvoje

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425262728293031
Aprašymas

Kursinio projekto tikslas: siekiant plėtoti žinių visuomenę, kuri yra atvira, išsilavinusi, nuolat besimokanti ir mokėjimu (žiniomis) savo veiklą grindžianti, visų pirma svarbu išanalizuoti žinių visuomenės plėtros Lietuvoje veiksnius. Šių veiksnių identifikavimas padėtų atskleisti prioritetines sritis ir sumodeliuoti žinių visuomenės plėtros Lietuvoje veiksmų planą. Tyrimo objektas: veiksniai, lemiantys žinių visuomenės plėtros galimybes. Tyrimo objekto kaip sistemos interpretacija. Šiuolaikinių vadybos teorijų taikymo tyrimo objektui galimybių įvertinimas. Ekonominių valdymo metodų taikymo tyrimo objektui sričių nustatymas. Administracinių valdymo metodų taikymo tyrimo objektui tikslingumo įvertinimas. Tyrimo objekto psichologinių aspektų identifikavimas ir įvertinimas. Kiekybinių valdymo sprendimų metodų taikymo tyrimo objektui galimybių įvertinimas. Išvados.

Ištrauka

Pasaulyje vyksta permainos: sparčiai keičiasi tiek rinkos, tiek darbo vietų, namų ūkio ir laisvalaikio aplinka. Žmonių veiklą vis mažiau riboja nuotoliai ir laikas, veikla darosi globališkesnė, stiprėja specializacija. Dabartiniu laikotarpiu svarbu bendradarbiauti konkuruojant atvirosios rinkos ekonomikos sąlygomis. Atsiranda naujo tipo – virtualiųjų įmonių, elektroninio viešojo administravimo, darbo, mokymosi ir kultūros plėtros – galimybių. Ypač didelę reikšmę įgyja informuotumas, žinios, kompetencija, gebėjimas naudotis informacinių technologijų teikiamomis galimybėmis. Šios ypatybės skatina permainas, nes jos yra gyvenimo kokybės ir socialinės gerovės kūrimo, kultūros vertybių ir kalbos išsaugojimo laidas, ūkinės veiklos katalizatoriai, demokratijos plėtros, bendradarbiavimo pagalbininkai. Tačiau informacijos, mokėjimo (žinių), informacinių technologijų galia visiškai atsiskleidžia tik žinių visuomenėje, kai visi jos nariai – gamintojai, paslaugų teikėjai, paprasti žmonės, visų lygių vadovai – gali, moka ir nori naudotis jų pranašumais.
Žinių visuomenė - tai atvira, išsilavinusi, nuolat besimokanti ir mokėjimu (žiniomis) savo veiklą grindžianti visuomenė, kurios nariai - tiek paprasti gyventojai, tiek visų lygių vadovai – turi galimybę ir geba visose savo veiklos srityse efektyviai naudotis šiuolaikinių informacinių technologijų priemonėmis, šalies ir pasaulio kompiuterizuotais informacijos ištekliais, o valstybės ir savivaldybių institucijos, pasitelkdamos šias priemones ir išteklius, - priimti sprendimus, garantuoti gyventojams prieinamą ir patikimą viešąją informaciją.
Temos aktualumas. Žinių visuomenės plėtra Lietuvoje yra aktuali tuo, kad dabartiniu laikotarpiu žinių ekonomika tampa svarbiausiu išsivysčiusių šalių ūkio raidą lemiančiu veiksniu, o žinioms imlios pramonės bei informacinių technologijų plėtotė yra būtina šalies pažangos, klestėjimo ir gerovės sąlyga. Subalansuota šalies plėtra galima tik turint ilgalaikę šalies raidos strategiją, pagrįstą žinių visuomenės ir žinių ekonomikos prioritetais. Šių prioritetų įgyvendinimui reikalingos kryptingos valdžios pastangos ir politinė valia.
Žinių visuomenės plėtra Lietuvoje, Europos mastu, yra atsilikusi (tarp Europos valstybių esame kartais net treti nuo galo ). Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime "Dėl Lietuvos nacionalinės informacinės visuomenės plėtros koncepcijos patvirtinimo" išskiriamos šios svarbiausios atsilikimo priežastys:
• daugelis gyventojų nemoka ir neturi galimybių išmokti naudotis moderniomis informacijos apdorojimo priemonėmis. Antai interneto paslaugomis nuolat naudojasi tik apie 8 procentus Lietuvos gyventojų (kaime jų skaičius nesiekia nė 1 procento);
• kaimo gyventojai beveik neturi galimybių naudotis informacinėmis technologijomis ir kompiuterių tinklais dėl gebėjimų ir ryšių kanalų stokos, didelių ryšių priemonių kainų;
• moksleiviams trūksta mokomosios medžiagos, kvalifikuotų mokytojų, kompiuterių, kontaktų su pasaulio kompiuterių tinklais. Prie kompiuterių tinklų išskirtinėmis ryšio linijomis prijungta tik 3 procentai mokyklų, 60 moksleivių tenka vos vienas kompiuteris;
• nėra kompetentingos vykdomosios valdžios institucijos, turinčios pakankamus įgaliojimus valdyti informacinės visuomenės darbų plėtrą, derinti ir koordinuoti šiuos darbus;
• vykdomosios valdžios institucijų darbuotojai menkai moka naudotis informacijos apdorojimo galimybėmis, nėra dokumentų, reglamentuojančių elektroninius mainus tarp institucijų;
• verslininkai neskatinami prisidėti prie Lietuvos informacinės visuomenės plėtros.
Šiame kontekste kyla daug probleminių klausimų: kokie veiksniai lemia žinių visuomenės plėtrą, kokių priemonių reikia šiam tikslui pasiekti bei kokios yra prioritetinės žinių visuomenės plėtros Lietuvoje sritys?
Kursinio projekto tikslas: siekiant plėtoti žinių visuomenę, kuri yra atvira, išsilavinusi, nuolat besimokanti ir mokėjimu (žiniomis) savo veiklą grindžianti, visų pirma svarbu išanalizuoti žinių visuomenės plėtros Lietuvoje veiksnius. Šių veiksnių identifikavimas, manau, padėtų atskleisti prioritetines sritis ir sumodeliuoti žinių visuomenės plėtros Lietuvoje veiksmų planą.
Tyrimo objektas: šiame kursiniame projekte, gilindamasi į žinių visuomenės plėtrą Lietuvoje, tyrimo objektu pasirinkau veiksnius, kurie lemia žinių visuomenės plėtros galimybes.
Kursinio projekto uždaviniai:
• pateikti tyrimo objekto kaip sistemos interpretaciją;
• įvertinti šiuolaikinių vadybos teorijų taikymo tyrimo objektui galimybes;
• nustatyti ekonominių vadybos metodų taikymo tyrimo objektui sritis;
• įvertinti administracinių valdymo metodų taikymo tyrimo objektui tikslingumą;
• identifikuoti ir įvertinti tyrimo objekto psichologinius aspektus;
Kursinio projekto metodai: mokslinės literatūros bei dokumentų analizė. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-10-14
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis30 puslapių 
Literatūros šaltiniai22
Dydis106.32 KB
AutoriusAgne
Viso autoriaus darbų4 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas5
Švietimo institucijaVilniaus Gedimino Technikos Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Ziniu visuomenes pletra Lietuvoje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 30 puslapių 
  • Vilniaus Gedimino Technikos Universitetas / 5 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą