Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Šokis: vyresniosios ir jaunesniosios kartų požiūriai į jį, skirtingų pasilinksminimų vietų apžvalga
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Šokis: vyresniosios ir jaunesniosios kartų požiūriai į jį, skirtingų pasilinksminimų vietų apžvalga

  
 
 
123456789101112131415161718
Aprašymas

Įžanga. Mūsų pasirinktų klubų trumpas pristatymas. Tyrimo tikslas. Šokių klubų išsami analizė. Pramoginių šokių klubas "Kaspinas": trumpa pramoginių šokių atsiradimo istorija, klubo įkūrimas, rėmėjai, reklama, interviu su pasirinktu šokėju, šokėjų perspektyvos. Naktinis kino klubas "Senasis Trestas": trumpas įvadas į etiketo taisykles diskotekoje, "Senojo Tresto" įkūrimo ir vystymosi istorija, šokių vakarų specifika, rėmėjai ir reklama, interviu su klubo didžėjumi, interviu su šokėjais. Pagyvenusių žmonių šokių klubas "Retro". Klubo pavadinimas ir lankytojai, klube leidžiama muzika, klubo finansai, reklama ir rėmėjai, interviu su šokėjais. Apibendrinimas.

Ištrauka

Šokiai – viena seniausių žmogaus kultūrinės veiklos formų. Jau akmens amžiuje žmonės šoko. Piešiniai ant uolų ir pėdsakai įrodo, kad buvo šokama net 10000 metų prieš Kristų. To meto gentys dar neturėjo didesnių bendruomenių. Tai atsispindėjo ir jų šokiuose: žmonės dažnaiusiai šokdavo po vieną, neliesdami kitų, retkarčiais ratu. Moterys šokdavo tik su moterimis, vyrai – tik su vyrais. Kai kurie panašūs šokiai išliko iki šių dienų. Jų paskirtis dažniausiai buvo religinė, todėl šokiai yra kultūrinės kilmės. Šokiai poromis atsirado tik prieš 5000 metų, susipynus vyrų ir moterų rateliams. Jie taip pat išsirutuliojo iš tokių šokių, kai vyrai ir moterys eilėmis stovėjo vieni prieš kitus. Manoma, kad Europoje svarbiausią vaidmenį šokiams suvaidino Rytų Vokietija. Dar mūsų laikasi Bavarijoje šokamas liaudies šokis "Schulplattler" laikomas seniausiu poriniu šokiu visame žemyne. XII amžiuje šokiai buvo skirstomi į sakralinius ir pasaulietinius. Pastaruosius bažnyčia smerkė ir draudė. Tačiau šie šokiai teikė žmonėms daug malonumo. Šiuo laikmečiu yra būdingas bažnyčios ir valstybės atiskyrimas ir griežtas ksirstymas į tris luomus: valstiečius, aristokratiją ir dvasininkiją. Susidarė didžiulis skitumas tarp aristokratų ir valstiečių šokių. Greta primityvių liaudies ir valstiečių šokių Europoje plito lėti, ramūs aristokratų šokiai. Ir tik Renesanso epochoje prasidėjus humanizmo laikotarpiui, kai atsirado miestiečių luomai, kultūros susipynė ir liaudies šokių formos perėjo į pramoginius šokius ir atvirkščiai. Tuometiniai pramoginiai šokiai buvo skirstomi į pirmuosius ir antruosius šokius. Pirmoji dalis buvo lėta, o antroji – greita, liaudiška. Visuomenei vis labiau pasaulietiškėjant, dažniau buvo rengiamso puotos ir šokių šventės. Atsirado pirmieji šokių mokytojai, kūrėsi šokių namai. 1661 m. buvo įkurta pirmoji šokių akademija. Savaime aišku šokis turi savo etiketą ir reikia laikytis tam tikrų taisyklių. Bet šios taisyklės šiuolaikinio jaunimo vis labiau yra primirštamos. Apskritai, kiekviena šokio rūšis turi savas taisykles, kurios priklauso nuo šokio kilmės ir ritmo plėtotės.
Mūsų tema yra glaudžiai susijusi su šokiu, mes aprašome tris, mūsų pačių pasirinktus objektus. Tai pramoginių šokių klubas "Kaspinas", naktinis kino klubas "Senasis Trestas" ir "Retro" klubas tiems, kam virš 30. Rašydami šį referatą siekėme išsiaiškinti kokią vietą šokis užima įvairių amžiaus grupių žmonių gyvenime. Šiuos tris klubus, iš pirmo žvilgsnio neturinčius nieko bendra, išskyrus šokio sąsają pasirinkome ne atsitiktinai. Jie geriausiai atitiko mūsų lūkesčius, kadangi mes sieksime parodyti, jog šokis yra ne tik jaunų žmonių pomėgis, juo gali domėtis visi, kas turi energijos ir nori ją išlieti. Šiuose trijuose klubuose amžiaus tendencija yra didėjanti: pradedant ikimokyklinio amžiaus vaikais, kurie nedrąsiai mokosi pirmųjų pramoginių šokių žingsnelių "Kaspino" klube, pereinama prie naktinio klubo "Senasis Trestas", kur lankosi vien tik jaunimas nuo 18 iki maždaug 25 metų ir baigiant "Retro" klubu, kuriame, kaip sužinojome lankosi tie, kam virš 30. Savaime aišku, šiuose klubuose galime sutikti ir ne tik mūsų minėto amžiaus žmonių, nes pvz. "Kaspine" šoka ir 15 – 21 metų žmonės, o "Senajame Treste" galime pamatyti ir vyresnių negu 25 metų žmonių, tačiau didėjimo tendencija vis dėlto išlieka. Tai suteikia savotiško žavesio mūsų tyrimui, nes įdomu sužinoti, ką apie šokį mano dvidešimtmetis ir tarkime penkiasdešimtmetis. Juk jų požiūriai ir tikslai absoliučiai skirtingi, todėl ir nuomonės turėtų ryškiai išsiskirti. Mūsų tikslas yra išsiaiškinti tas nuomones, palyginti jų skirtumus ir panašumus, sužinoti, kas į šokių aikštelę vilioja jauną ir pagyvenusį žmogų, taip pat, kaip jau minėjome pradžioje, sieksime atskleisti šokio reikšmę žmogaus gyvenime ir kodėl jis taip užburia, jog be jo nebegalima gyventi. Čia labai tinka Maurice’o Béjart’o žodžiai, jog "šokis simbolizuoja gyvenimą. Kadangi gyvenimas yra ritmas, šokis neatskiriamas nuo jo. Jis interpretuoja mūsų egzistenciją, apimdamas visus ritmus, visą žmogaus pulsavimą". Be viso šito stengsimės kuo geriau susipažinti su šiais trimis klubais, išsiaiškinti jų ypatumus, patikrinti savo sukurtas hipotezes. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-03-09
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis16 puslapių 
Literatūros šaltiniai1
Dydis200.26 KB
AutoriusReda
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2003 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/Dėstytojasdoc. Jūratė Černevičiūtė
Švietimo institucijaVilniaus Universitetas
FakultetasKauno humanitarinis fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Sokis vyresniosios ir jaunesniosios kartu poziuriai i ji skirtingu pasilinksminimu vietu apzvalga [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 16 puslapių 
  • Vilniaus Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • doc. Jūratė Černevičiūtė
  • 2003 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą