Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Paauglys ir jį supanti socialinė aplinka
   
   
   
-1
naudingas 0 / nenaudingas -1

Paauglys ir jį supanti socialinė aplinka

  
 
 
12345678910111213141516171819202122
Aprašymas

Įvadas. Paauglio charakteristika. Vertybių skalė. Autoriteto įtaka paauglio asmenybei. Paauglio tapatumas. Paauglio santykis su aplinka. Paauglys ir šeima. Paauglys ir mokykla. Paauglys ir bendraamžiai. Paauglys ir artimoji socialinė aplinka. Formalios ir neformalios grupuotės. Išvados. Priedai (2).

Ištrauka

Demokratinės valstybės ateitis- vaikai, paaugliai ir jaunimas. Paauglys yra vienas iš aktyviausių besikeičiančios visuomenės narių, labai savitai reaguojančių į aplinkos, švietimo ir ugdymo pokyčius, turįs sudėtingą vidinį pasaulį. Perėjimas iš vaiko pasaulio į suaugusiųjų pasaulį yra sunkumų ir išbandymų metas ne tik patiems paaugliams, bet ir jų tėvams bei mokytojams. Pripažindami paauglio individualybę, suaugusieji perduoda visuomenės patirtį ir siekia jaunąją kartą geriau parengti gyvenimui ir darbui.
Paaugliui kyla klausimai: kas aš esu? Kaip aš noriu gyventi? Kokios vertybės man svarbiausios gyvenime? Kuo aš tikiu? Vyksta tapatybės paieška, nes skirtingose situacijose paauglys būna skirtingas, t.y. vienoks namie, kitoks su draugais, dar kitoks mokykloje ar darbe. Kuris yra tikrasis "aš"? Į šiuos klausimus turi atsakyti ne tik paauglys, bet jį suprasti ir padėti susigaudyti savyje ir aplinkoje suaugę žmonės. Atsakymų galima ieškoti dar ir po paauglystės. Gerai, jei paauglys perima tėvų vertybes bei lūkesčius, o jei tapatybė negatyvi, t.y. priešinga tėvams ir visuomenei, bet atitinkanti tam tikrą bendraamžių grupę, kur galima praplėsti ir įtvirtinti savo interesus, realizuoti savo sugebėjimus, jei to nepavyksta padaryti klasėje ar mokykloje. Bet yra ir tokių, kurie nesuranda savęs ar niekam tvirtai neįsipareigoja.
Žmogaus raida vyksta visą gyvenimą. Prigimtis ir patirtis mus formuoja ne tik kūdikystėje, bet ir paauglystėje, pvz., tarp 14 ir 18 metų žmonės keičiasi daugiau negu tarp 18 ir 22 metų (Stein ir kt., 1986)1
Kiekvienas amžiaus tarpsnis turi tipiškų bruožų, kurie ilgainiui kinta, suteikdami elgesiui naują formą. Tarp vieno ir kito tarpsnio įsiterpia perėjimo fazė. Kai vieni psichikos ypatumai pasidaro nebe tokie reikšmingi, atsiranda kiti, ir jiems tenka pagrindinis svoris asmenybės struktūroje. Šiame kitimo procese svarbų vaidmenį atlieka vyraujanti vaiko veikla, naujas tos veiklos turinys, nauji santykiai su suaugusiais, naujos protinės išgalės perdirbti gautą patyrimą. Pereinant iš vaikystės į jaunystę tokia fazė yra paauglystė. 2
Šio darbo tikslas – apsvartyti paauglystės laikotarpį bei tuo metu supančią socialinę aplinką, pastebėti kylančias problemas ir pasiūlyti galimus sprendimus.
Šį tikslą pasirenkame vykdydami tokius uždavinius – apžvelgti paauglystėje vykstančius žmogaus raidos procesus, pažindami paauglį ir jo socialinę aplinką, išsiaiškindami jo keitimosi priežastis. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2006-11-06
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis20 puslapių 
Literatūros šaltiniai6
Dydis36.14 KB
AutoriusTadas
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas2
Švietimo institucijaKauno Technologijos Universitetas
FakultetasSocialinių mokslų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Paauglys ir ji supanti socialine aplinka [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 20 puslapių 
  • Kauno Technologijos Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą