Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Pieno produktų vartotojų elgsenos tyrimas
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Pieno produktų vartotojų elgsenos tyrimas

  
 
 
1234567891011121314151617181920212223242526
Aprašymas

Įvadas. Vartotojo elgsena. Išoriniai veiksniai lemiantys vartotojo elgseną. Informacijos svarba vartotojui. Vartotojo požiūrio formavimas. Vartotojo elgsena pasirenkant pieno produktus. Pieno produktų vartotojų elgsenos tyrimo metodikos pasirinkimas. Pieno produktų vartotojų elgsenos tyrimo rezultatų analizė bei interpretavimas. Išvados ir rekomendacijos.

Ištrauka

Norint riką tirti, reikia ją pažinti. Pirminė rinka atsirado dar tada, kai vyko natūriniai mainai, kai susiformavo amatai ir skirtingų verslų žmonės mainų pagalba galėjo naudotis visuomenės individų sukurtais produktais [9, p.91]. Rinka – tai erdvė, kurioje formuojasi mainai, prekybiniai ryšiai. Šiuolaikinėje rinkoje vyrauja prekiniai – piniginiai santykiai. Rinką galima apibrėžti kaip pardavėjų ir pirkėjų susitikimo vietą, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas išreiškiamas prekių verte kaina [7, p.19]. Taigi rinkai būtini mainai. Kita būtina rinkos egzistavimo sąlyga – prekių gamintojai, siekiantys pelno. Vartotojai rinkoje atlieka perkančiųjų vaidmenį.
Ilgą laiką buvo domimasi ne vartojimo, o pirkimo procesu, nes buvo rūpinamasi galutiniais rezultatais – pardavimais, o ne veiksniais, kurie daro įtaką siekiant to rezultato. Studijuoti vartotojo elgseną yra viena iš marketingo krypčių. Tai įgalina padėti geriau pažinti vartotoją, pirkėją, klientą ir tuo pačiu įmonei kryptingiau veikti, ypač siekiant vartotoją paveikti arba mėginti pakeisti jo elgseną. Vartotojo elgsena – tai žmogaus veikla, įsigyjant, vartojant produktą, paslaugą, apimanti sprendimų priėmimo procesus, kurie atliekami iki pirkimų ir po jų. Vartotojo elgsena – mokslo srytis, atsiradusi ekonomikos ir psichologijos sandūroje. Vartotojo elgseną galima studijuoti įvairiais aspektais.
Šios tyrimo ataskaitos tema: "vartotojo elgsena pasirenkant pieno produktus". Tema yra labai aktuali pieno produktų gamintojams. Nors skiriasi žmonių tautybės, skirtingi pajamų lygiai, skiriasi požiūriai į konkrečius produktus, bet pirkimo sprendimo priėmimo, elgsenos motyvacijos mechanizmas bei asmenybės tipai vienodi. Todėl vartotojo elgsenos tyrimo metodai yra universalūs.
Kiekviename versle tikslus geriausiai galima pasiekti tada, kai gerai žinomi vartotojų norai, reikmės ir kiek įmanoma geriau šiuos norus ir reikmes siekiama tenkinti. Todėl kiekviename versle labai svarbu turėti nuolatinį ryšį su vartotojais ir gauti informacijos iš jų ir apie juos [4, p.31].
Įmonė, nenorėdama atsilikti ir prarasti rinkos, nuolat sau turi atsakyti į šiuos klausimus:
1) Kaip gaminį priima ir vertina jau turimos rinkos pirkėjai?
2) Kiek vartotojai informuoti apie gaminamą prekę?
3) Koks jų požiūris į prekę?
4) Kokios prekės savybės geriausiai leistų pakeisti vartotojo požiūrį į ją?
Vartotojo elgsenos tyrimai įmonės vadovams leidžia suprasti vienokius ar kitokius vartotojų poelgius, numatyti jų elgesį ateityje. Tuo įmonėje u+siima marketingo specialistai. Jie:
• turi žinoti vartotojų poreikius, bei jų pirkimo įpročius;
• turi sugebėti paveikti vartotojus taip, kad šie pirktų pirktų būtent jų pagamintas prekes, ir netgi taip, kad jie pirtų kuo daugiau [5, p.139].
Norint nuspėti, kokią prekę vartotojas pripažins ir pirks, būtina ištirti vartotojo elgseną rinkoje.
Vartotojo elgsenos tyrimas leis atsakyti į klausimus: kas perka?, kaip perka?, kada perka?, kur perka?, kodėl perka?
Vartotojo pažinimas, jo elgesio motyvai, laukiama reakcija į prekę ir marketingo paslaugas yra svarbiausi momentai, tyrintys būti marketingo tyrimo dėmesio centre [4, p.17].
Norint atsakyti į šiuos klausimus, pirmiausia reikia išsiaiškinti veiksnius darančius įtaką vartotojo elgsenai. Literatūros šaltiniuose skiami išoriniai ir vidiniai vartotojo elgseną lemiantys veiksniai [5, p. 140].
Moksliniuose vartotojo elgesio tyrimuose dominuoja loginio pozytivizmo metodai, kuriais siekiama: suprasti ir numatyti vartotojo elgseną; išsiaiškinti priežasties ir pasekmės ryšius, kurie per įtikinėjimus, informavimą, mokymą valdo vartotoją.
Šiandien vartotojo elgsena nagrinėjama šalia kitų marketingo dalykų, vartotojo elgesio tyrimai yra neatsiejama rinkos tyrimų dalis. Iš esmės tiek rinkos tyrimas, tiek vartotojo elgsenos tyrimai ieško atsakymų į panašius klausimus. Tačiau tiriant rinką daugiau žinių sukaupiama apie vartotojo išorines savybes ir iš jų sprendžiama apie jo elgseną. Tuo tarpu vartotojo elgsenos tyrimo tikslas – išsiaiškinti tipiškus individo elgsenos niuansus, sprendimo priėmimo nuoseklumą, vienose ar kitose stadijose įtakos turinčius veiksnius [5, p.139].
Šios tyrimo ataskaitos tyrimo objektas grupė pieno produktų vartotojų. Tyrimo dalykas – pirkėjų elgesys pasirenkant vartoti pieno produktus. Tyrimo uždaviniai: pagrindinio pieno produkto pirkėjo išsiaiškinimas, vartotojų nuomonės apie produktus išsiaiškinimas, vartotojų elgseną lemiančių veiksnių identifikavimas. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2007-01-03
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis25 puslapiai 
Literatūros šaltiniai10 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis95.18 KB
Autoriusuudraa
Viso autoriaus darbų3 darbai
Metai2005 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasBivainienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Pieno produktu vartotoju elgsenos tyrimas [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 25 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 3 Klasė/kursas
  • Bivainienė
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą