Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Žalingų įpročių prevencijos įgyvendinimas pradinėje mokykloje
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Žalingų įpročių prevencijos įgyvendinimas pradinėje mokykloje

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536
Aprašymas

Įvadas. Žalingų įpročių samprata. Žalingi įpročiai. Žalingų įpročių neigiamas poveikis asmens socializacijai. Žalingų įpročių prevencijos strategija. Valstybės taikoma strategija. Varėnos savivaldybės taikoma strategija. Žalingų įpročių prevencijos modelis Varėnos pradinėje mokykloje. Prevencija per formalųjį ugdymą. Prevencija per neformalųjį ugdymą. Išvados.

Ištrauka

Pastaruoju metu visuomenėje plintant socialinėms negerovėms labai svarbu ugdyti vaikų socialinius įgūdžius bei formuoti brandžias vertybines nuostatas, kad jie gebėtų atsispirti negatyviems aplinkos reiškiniams. Vaikai - tai viena iš silpniausių socialinių grupių, turinti labai ribotas galimybes dalyvauti priimant sprendimus. Valstybės politikos tikslas – sveika, saugi vaiko aplinka.
Dažniausiai vaikai nori būti tokie, kokie yra jų draugai - "kaip visi". Bendraamžių grupės atstumtieji savęs realizavimo būdų kartais pradeda ieškoti socialinės rizikos grupėse, kuriose formuojasi įvairios atstumtų vaikų asocialaus elgesio formos: alkoholizmas, narkomanija ir kt. Be to, dėl neigiamų išgyvenimų būsenos vaikai nesąmoningai, gynybos mechanizmo verčiami, ieško išeities, atsipalaidavimo, ieško teigiamų išgyvenimų, kokių nors dirbtinių linksmybių ar paverčia neigiamus išgyvenimus agresija, nukreipta į kitus žmones ar visą visuomenę.
Per pastaruosius 15 metų auganti karta gana anksti išbando įvairius svaiginimosi būdus. Statistiniai duomenys liudija, kad per pastaruosius 5 metus narkomanų skaičius Lietuvoje išaugo beveik 10 kartų. 1995 m. tyrimų duomenimis, 3,2% 15-16 metų moksleivių jau bandė nelegalių narkotikų. 1999 m. šis skaičius išaugo iki 15,5%. Tyrimai parodė, kad net 96,5% šio amžiaus moksleivių jau yra vartoję alkoholį, o 73,6% bent kartą buvo girti. (Kvieskienė, 2001)
Vaikų ir jaunuolių polinkį į žalingas priklausomybes nagrinėjo daugelis autorių: A.G. Davidavičienė (2001), L. Bulotaitė (2000), G. Kvieskienė (2003), A.Kurtinaitis(1998), O. Kuorienė (2002), S.Gurskis (1990), M.Černiauskienė (2000) ir kt.
Vaikai žino kas yra tabakas, alkoholis ar narkotikai. Vaikai gyvena pasaulyje, kuriame, šių medžiagų vartojimas tampa kasdienybe – rūko, geria tėvai, giminaičiai, pažįstami, kaimynai. Vaikai mato rūkančius ir geriančius žmones per televiziją, nuotraukose, laikraščiuose bei žurnaluose. Vos ne kiekvieną dieną žiniose skelbiama apie narkotikų vartojimo, prekybos atvejus. Natūralu, kad jau ankstyvoje vaikystėje vaikams kyla įvairių klausimų, susijusių su alkoholio, tabako bei narkotikų vartojimu. Tėvai bando aiškinti vaikams apie alkoholio, tabako, narkotikų žalą, tačiau greitai pritrūksta informacijos, argumentų ir pareiškia, kad vaikai dar per maži, nesupras. Kiti sutrikę praleidžia pro ausis šį klausimą tarsi negirdėtų arba liepia neklausinėti "kvailų" dalykų. Toks elgesys - tai noras apsaugoti vaikus nuo visų nepageidaujamų reiškinių, blogybių. Geriau tegul nieko nežino, nemato ir negirdi apie šiuos baisius dalykus, mano daugelis tėvų. Tarsi stengiasi pastatyti sieną, už kurios liktų visos gyvenimo baisybės, o vaiką suptų tik meilė, gėris ir grožis. (Bulotaitė, 2003)
Visuomenėje daugėja socialinių, sveikatingumo, teisinių problemų, susijusių su alkoholio, tabako ir narkotikų vartojimu. Valstybė jau kelintus metus deklaruoja, kad alkoholizmo, narkomanijos, rūkymo problemos yra vienos aktualiausių ir labiausiai spręstinų. (Kvieskienė, 2000)
Prevencinė veikla yra skirstoma į dvi dalis: pirminę prevenciją, darbas su dar nevartojančiais alkoholio, tabako, narkotikų asmenimis, siekiant sumažinti visuomenės svaigiųjų priemonių poreikį ir antrinę prevenciją, darbas su jau pradėjusiais vartoti. (Kvieskienė, 2001)
Švietimą narkotikų klausimais būtina pradėti jau pradinėse klasėse. Tai yra vykdyti pirminę prevenciją. Vaikai mokosi pirmiausia iš patirties, jiems dar sunku suprasti dalykus, kurie vyks ateityje. Pasaulis atrodo toks, kokį vaikas nori matyti, o ne toks koks yra iš tikrųjų. Vaikams šiame amžiuje reikia taisyklių, kurios reguliuotų jų elgesį ir informacijos, kad galėtų teisingai pasirinkti ir nuspręsti, ar verta pradėti vartoti žalingus įpročius.
Vaikų polinkis vartoti narkotines medžiagas tampa itin aktualia mūsų visuomenės problema. Kasmet vis daugiau vaikų įsitraukia į jų vartojimą, vis ankstyvesniame amžiuje – net pradinėje mokykloje – pradedama "eksperimentuoti" su tabaku, alkoholiu ir narkotikais. (Davidavičienė, Stonienė, 2000) Ypač šia problema yra susirūpinę tėvai, pedagogai bei kiti specialistai atsakingi už vaikų ugdymą. Šią temą nagrinėja daug autorių, įvairiuose leidiniuose. Tačiau kaip dirbti su pradinių klasių mokiniais ir kokia žalingų įpročių prevencijos svarba ankstyvajame mokykliniame amžiuje, dar nėra plačiai išnagrinėta.
Deja, vaikams trūksta tikslios, tikros informacijos. Dauguma moksleivių nemano alkoholį ir nikotiną esant narkotikais. Jei norima, kad vaikai suprastų narkotikų vartojimo žalą, pasakytų narkotikams "ne", reikia organizuoti prevencinį darbą mokykloje ir pradėti jį jau pradinėse klasėse. Priklausomybė yra liga, kurią labai sunku išgydyti. Tam reikia daug laiko ir pastangų. Ne visada gydymas būna sėkmingas. Todėl kur kas svarbiau nesusirgti, užkirsti kelią ligos plitimui, t.y. vykdyti prevencinį darbą. (Bulotaitė, 2000)
"Pastaraisiais metais vis garsiau ir su vis didesne baime kalbama apie Lietuvoje plintančią narkomaniją. Ypač jaudina, kad narkotikus bando vis jaunesni vaikai – į policijos akiratį patenka net dešimtmečiai. Jie ieško malonumų, naujų pojūčių, atsipalaidavimo, netikėdami, kad narkotikai gali užvaldyti mintis ir jausmus, o kartais net prišaukti mirtį. Kai kurių perdozavusių paauglių gydytojai nebegali išgelbėti." – teigia Ž. Kriaučiūnienė.
Pirmoje dalyje nagrinėjama žalingų įpročių samprata, jos įtaka asmens socializacijai, prevencijos strategija, Valstybės ir Varėnos savivaldybės taikoma strategija.
Antroje dalyje pateikiamas žalingų įpročių prevencijos modelis pradinėje mokykloje ir kaip vykdoma prevencija per formalų ir neformalų ugdymą. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2008-12-05
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis33 puslapiai 
Literatūros šaltiniai26 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis70.37 KB
AutoriusVilija
Viso autoriaus darbų9 darbai
Metai2006 m
Klasė/kursas2
Mokytojas/DėstytojasV. Žičkauskienė
Švietimo institucijaVytauto Didžiojo Universitetas
FakultetasSocialinio darbo institutas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zalingu iprociu prevencijos igyvendinimas pradineje mokykloje [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 33 puslapiai 
  • Vytauto Didžiojo Universitetas / 2 Klasė/kursas
  • V. Žičkauskienė
  • 2006 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą