Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Sociologija>Stereotipai spausdintinėje reklamoje (nuomonių analizė)
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Stereotipai spausdintinėje reklamoje (nuomonių analizė)

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930
Aprašymas

Įvadas. Darbo tikslas: atskleisti šiuo metu visuomenei, spausdintinės reklamos perduodamuose pranešimuose minimus bei aktualizuojamus stereotipus. Literatūros analizė. Reklama ir jos funkcijos. Reklamos priemonės. Praktinė dalis. Žmonių nuomonė apie stereotipus spausdintinėje reklamoje. Išvados.

Ištrauka

Šiandien reklama labai sparčiai skverbiasi į įvairias gyvenimo sritis. Aktyvios rinkos sąlygomis, esant didelei prekių ir paslaugų įvairovei, reklama tampa viena svarbiausių esamų ir potencialių pirkėjų, lankytojų ir klientų informavimo, supažindinimo ir susidomėjimą sukeliančių bei įtikinėjimo priemonių (Virvilaitė R., 1994). Reklama padeda vartotojui išsirinkti prekę, skatina atskirus pirkėjus, o kartais ir plačius vartotojų sluoksnius įsigyti prekę. Ji padeda formuoti interesus, papročius, nuomonę, įveikti klaidas ir prietarus, tarnauja kultūriniam, moraliniam ir estetiniam žmonių auklėjimui. Reklama apibūdina tų ar kitų prekių naudingumą, jų reikšmę, kainas, asortimentą ir kokybę (Urbonavičius S., 1991).
Pagrindinis socialinio išmokimo teorijos (Bandura, 1977) teiginys, kad individas socialinio elgesio išmoksta stebėdamas, atveria naujas spausdintinės reklamos įtakos sferas. Komunikacijos mokslų specialistai, tirdami reklamos poveikį socialinės realybės suvokčiai, atkreipia dėmesį į ypatingą sociokultūrinio stereotipo vaidmenį (Seiter, 1986; Pecchioni, Croghan, 2002; Vyncke, 2002).
Stereotipą sudaro sudėtingos nuostatos, atspindinčios supaprastintą (schematizuotą) realybės reiškinių supratimą (Schaller, Latane, 1996). Tai emociniu vertinimu papildyti vaizdiniai. Kultūros sričiai priklausančių stereotipų raišką ir įtaką veikia reklamos priemonių gausa. Reklama praplečia stereotipų sklaidą ir paveikumo intensyvumą.
Šiame darbe pristatomi stereotipų formavimo spausdintinėje reklamoje tyrimo rezultatai. Atliekant šį tyrimą vadovautasi nuostata, kad reklaminiai leidiniai, būdami vienu iš sociokultūrinius stereotipus formuojančių veiksnių, tampa svarbūs asmenybės tapatumo raiškai. Spausdintinė reklama atlieka svarbų vaidmenį vaikų lektūroje, ji yra reikšminga vaikų švietimo, lavinimo, kultūros dalis. Atsižvelgus į išskirtinę spausdintinės reklamos vietą kasdienybėje, stereotipų formavimasis analizuojamas anketavimo pagrindu.
Paveikiausi reklamos propaguojamoms vertybėms yra vaikai ir jaunimas. Psichologai, palyginti neseniai įsitraukę į reklamos tyrimus, jos poveikį šiai auditorijai dar labiau sureikšmina. Reklamos poveikio vaikams ir jaunimui analizės pagrindu psichologai konstatuoja, kad jauną žmogų mažai kas gali apsaugoti nuo stereotipinės reklamos įtakos (Gass, Seiter, 1999).
Aš atkreipiau dėmesį ir į socialinių stereotipų raišką spausdintinėje reklamoje. Tyrimą sudaro savarankiškos dalys, skirtos stereotipų formavimosi spausdintoje reklamoje apklausa ir literatūros šaltinių analizė. Šių dalių rezultatai palyginti ir apibendrinti.
Šio darbo tikslas: atskleisti šiuo metu visuomenei, spausdintinės reklamos perduodamuose pranešimuose minimus bei aktualizuojamus stereotipus.
Tikslui pasiekti iškelti uždaviniai:
1. Išsiaiškinti reklamos reikšmę ir tikslus;
2. Aptarti reklamos priemones;
3. Atlikti analizę ir įvertinti visuomenės nuomonę apie stereotipus reklamoje;
4. Pateikti rekomendacijas, kaip kurti reklamą, kuri padėtų suformuoti teigiamus stereotipus kiekvienai visuomenės daliai.
Hipotezės:
1. Reklamoje perduodamus pranešimus vaikai ir paaugliai priima jų neanalizuodami, pagal stereotipines lyties, šeimos suvokimo ir elgsenos schemas;
2. žmonės, pasąmonėje, spausdintinėje reklamoje pateikiamus daiktus ir informaciją priima neanalizuodama, pagal reklamuotojo pateikiamus stereotipus;
3. vaikai ir jaunimas yra paveikiausia visuomenės dalis, į kurią orientuoti reklaminiai pranešimai turi padėti suformuoti socialiai priimtiną šeimos koncepciją, lyčių santykius ir vaidmenis, nes vaikystėje suformuotus stereotipus sunku keisti, jų pagrindu yra toliau formuojamos nuostatos, pažiūros, prisitaikoma prie kitų, visuomenėje egzistuojančių, stereotipų.
Metodai:
• Literatūros analizė.
• Kiekybinis tyrimas "Žmogaus nuomonė apie stereotipus spausdintinėje reklamoje". ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2009-02-09
DalykasSociologijos kursinis darbas
KategorijaSociologija
TipasKursiniai darbai
Apimtis27 puslapiai 
Literatūros šaltiniai20 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis123.07 KB
Autoriusineta
Viso autoriaus darbų2 darbai
Metai2008 m
Klasė/kursas4
Mokytojas/DėstytojasL. Bivainienė
Švietimo institucijaŠiaulių Universitetas
FakultetasSocialinės gerovės ir negalės studijų fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Stereotipai spausdintineje reklamoje (nuomoniu analize) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 27 puslapiai 
  • Šiaulių Universitetas / 4 Klasė/kursas
  • L. Bivainienė
  • 2008 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą